Przejdź do głównej zawartości Przejdź do wyszukiwania

Rachunkowość finansowa i podatkowa

rachunkowość finansowa Osiągnij zamierzone cele swojej firmy Skoncentruj się na prowadzeniu i rozwijaniu swojej działalności Oszczędź czas na kontaktach z US i ZUS OBSZAR RACHUNKOWO - PODATKOWY

ZAKRES USŁUG:

  1. Opracowujemy i sporządzamy politykę rachunkowości z zakładowym planem kont dostosowanym do potrzeb informacyjno – sprawozdawczych spółki m.in.:
    • ustalamy szczegółowość grupowania kosztów,
    • dobieramy wariant ewidencji i rozliczania kosztów,
    • ustalamy zakres ewidencji analitycznej,
    • ustalamy metody wyceny aktywów i pasywów,
    • ustalamy próg istotności w wyborze dopuszczalnych uproszeń,
    • ustalamy procedury przeprowadzania inwentaryzacji,
    • tworzymy schemat organizacji obiegu dokumentów.
  1. Prowadzimy rachunek kosztów pełnych lub zmiennych, kalkulacje.
  2. Ustalamy metody pomiaru przychodów i kosztów z kontraktów długoterminowych.
  3. Dobieramy metody wyceny obrotu towarowego.
  4. Prowadzimy księgi rachunkowe (bieżące wprowadzanie dokumentów do systemu).
  5. Prowadzimy ewidencję nabycia VAT i ewidencję dostaw VAT oraz sporządzamy i składamy deklaracje VAT, pliki JPK oraz deklaracje podsumowujące VAT – UE.
  6. Prowadzimy ewidencję środków trwałych, ustalamy stawki amortyzacyjne, dokonujemy odpisów amortyzacyjnych.
  7. Sporządzamy miesięczne zestawienia obrotów i sald.
  8. Na bieżąco prowadzimy preliminarz płatności umożliwiający przegląd należności i zobowiązań z ich terminami płatności (od najwcześniejszych do najpóźniejszych terminów płatności, aktualizowany zgodnie z potrzebami Klienta).
  9. Umożliwiamy przesyłanie dokumentów drogą elektroniczną.
  10. Okresowo sprawdzamy drogą inwentaryzacji rzeczywisty stan aktywów i pasywów, organizujemy i nadzorujemy inwentaryzacje.
  11. Ustalamy wynik finansowy na koniec każdego miesiąca.
  12. Obliczamy zaliczki na podatek dochodowy.
  13. Informujemy o terminach i kwotach płatności zobowiązań publiczno-prawnych.
  14. Gromadzimy i przechowujemy dowody księgowe oraz pozostałą dokumentację księgową do czasu zatwierdzenia sprawozdania finansowego za dany okres sprawozdawczy.
EnglishPolishSwedish