Tarcza Finansowa PRF – obowiązkiem beneficjentów programu dla małych i średnich firm jest dostarczenie dokumentów potwierdzających, że osoba, która zaakceptowała umowę o subwencję i złożyła oświadczenie woli jej zawarcia w imieniu przedsiębiorcy była uprawniona lub umocowana do reprezentowania beneficjenta.
Subwencja PFR – termin dostarczenia dokumentów:
Dokumenty należy złożyć do 31.12.2020r. W przeciwnym wypadku beneficjent będzie zobowiązany do zwrotu całości subwencji, niezależnie od spełnienia warunków do zwrotu subwencji w mniejszej wysokości.
Jak dostarczyć dokumenty:
W sprawie dostarczenia dokumentów najlepiej skontaktować się z doradcą banku, za którego pośrednictwem zawarto umowę o subwencję.
Jakie dokumenty trzeba złożyć:
W zależności m.in. od formy prawnej beneficjenta należy dostarczyć jeden z poniższych dokumentów:
Dla spółek kapitałowych i osobowych:
Umowa z PFR zawarta przez członka zarządu spółki z prawem samodzielnej reprezentacji
- Pełny odpis z KRS wygenerowany w dniu złożenia dokumentów do banku, pod warunkiem, że osoba podpisująca wniosek/odwołania o subwencję była zgodnie z odpisem KRS na dzień złożenia wniosku/odwołania umocowana do samodzielnej reprezentacji beneficjenta.
Umowa z PFR zawarta przez pełnomocnika lub członka zarządu bez samodzielnej reprezentacji
- Pełnomocnictwo podpisane elektronicznym podpisem kwalifikowanym zgodnie z reprezentacją beneficjenta.
- Pełny odpis z KRS wygenerowany w dniu złożenia dokumentów do banku.
(Uwaga! Data podpisania pełnomocnictwa musi być wcześniejsza niż data złożenia wniosku o subwencję oraz każdego wniosku odwoławczego)
lub w przypadku braku pełnomocnictwa
- Oświadczenie podpisane elektronicznym podpisem kwalifikowanym zgodnie z reprezentacją beneficjenta.
- Pełny odpis z KRS wygenerowany w dniu złożenia dokumentów do banku.
Dla jednoosobowej działalności gospodarczej:
Umowa z PFR zawarta samodzielnie przez właściciela firmy:
- Wydruk z CEIDG wygenerowany w dniu dostarczenia wydruku CEIDG do banku, pod warunkiem, że osoba podpisująca wniosek/odwołania o subwencję była zgodnie z wydrukiem z CEIDG umocowana do samodzielnej reprezentacji beneficjenta.
Umowa z PFR zawarta przez pełnomocnika:
- Pełnomocnictwo podpisane elektronicznym podpisem kwalifikowanym przez właściciela.
- Wydruk z CEIDG wygenerowany w dniu dostarczenia wydruku CEIDG do banku.
(Uwaga! Data podpisania pełnomocnictwa musi być wcześniejsza niż data złożenia wniosku o subwencję oraz każdego wniosku odwoławczego)
lub w przypadku braku pełnomocnictwa
- Oświadczenie podpisane elektronicznym podpisem kwalifikowanym przez właściciela.
- Wydruk z CEIDG wygenerowany w dniu dostarczenia wydruku CEIDG do banku.
Dla spółek cywilnych:
- Pełnomocnictwo podpisane elektronicznym podpisem kwalifikowanym przez wszystkich wspólników, którzy reprezentowali spółkę w momencie podpisywania pełnomocnictwa.
- Wydruki/pełne odpisy z CEIDG/KRS dla każdego wspólnika wygenerowane w dniu złożenia dokumentów do banku.
(Uwaga! Data podpisania pełnomocnictwa musi być wcześniejsza niż data złożenia wniosku o subwencję oraz każdego wniosku odwoławczego)
lub w przypadku braku pełnomocnictwa
- Oświadczenie podpisane elektronicznym podpisem kwalifikowanym przez wszystkich wspólników, którzy reprezentują spółkę w momencie podpisywania oświadczenia.
- Wydruki/pełne odpisy z CEIDG/KRS dla każdego wspólnika wygenerowane w dniu złożenia dokumentów do banku.
WAŻNE!
W przypadku braku elektronicznego podpisu kwalifikowanego – oświadczenie i pełnomocnictwo powinno być podpisane w formie pisemnej z podpisami notarialnie poświadczonymi.